ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صادق بوقی کیست + ماجرای شهرت و آهنگ

  • کد خبر: ۱۹۹۵۶۸
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
صادق بوقی کیست + ماجرای شهرت و آهنگ
چند روز گذشته ویدئویی از پیرمرد رشتی در فضای مجازی منتشر شد که حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، همین چند روز گذشته بود که ویدئوی پیرمرد رشتی در بازار ماهی فروشان گیلان به طور گسترده در فضای مجازی  منتشر شد و صادق بوقی مه ۷۰ سال سن دارد  با عنوان رقص در بازار ماهی فروشان بین مخاطبان شهرت یافت. البته پیش از این هم بوقی لیدر تیم‌های ورزشی گیلان نیز بوده است و از این حیث همشهری‌هایش او را به خوبی می‌شناسند.

صادق بوقی کیست؟ 

صادق بنا متجدد ملقب به صادق بوقی متولد سال ۱۳۳۲ در رشت است. 

صادق بوقی در گذشته سالها به عنوان بوقچی، لیدر و تبلیغاتچی کنار در کنار تیم های فوتبال شمالی فعالیت می کرد و به همین دلیل به او لقب «صادق بوقی» داده‌‎اند. او پس از بازنشستگی به شغل ماهی فروشی مشغول شد. هم اکنون هم تاکسی دارد و البته در اوقات بیکاری سری به دوستان ماهی فروش خود در بازار رشت می‌زند.

ماجرای کلیپ معروف صادق بوقی در بازار ماهی فروشان رشت وشایعه دستگیری چیست؟

ویدئو رقص صادق بوقی شایعات بسیاری مبنی بر مسدود شدن صفحه اینستاگرامی و دستگیری او در پی داشت از طرفی مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار ویدیوی فردی به‌هویت معلوم در شهر رشت و اخبار غیرواقعی در خصوص دستگیری ایشان و پلمب برخی مغازه‌ها؛ با بررسی به‌عمل‌آمده مشخص شد چنین موضوعی صحت نداشته و صِرفاً در چارچوب قانون به افراد هنجارشکنی که به‌صورت مختلط اقدام به تولید محتوای خارج از عرف و انتشار در فضای مجازی نموده بودند تذکر داده شد.

ضمن اینکه فرمانده انتظامی گیلان باز شدن برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با این موضوع را از مقام قضائی درخواست کرده است.

کلیپ آهنگ صادق بوقی در بازار ماهی فروشان رشت

متن شعر آهنگ چیست؟

آهنگی که صادق بوقی می‌خواند و این روزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است بیشتر جنبه طنز دارد و اتفاقا این چنین آهنگهای کارکردش همین است که جمعی را به شادی و نشاط همراه با هم وادارد.

به هوای روخانه آبه میان (به هوای آب رودخانه)

آبه سر غوطه بزه باکه میان (کنار آب، غوطه زد در یک باک حلبی) 

ائو، ائو، ائو ائو

یه روزی تنگه غروبه آسمان (روزی نزدیک غروب آسمان)

بزه‌مه تی خالا گوشا با تیرکمان (با تیرکمان به لاله گوشت زدم)

ائو, ائو، ائو ائو

ای روزم کی او یزیده کافر (روزی هم که آن یزید کافر)

بوشویا انزلی میان با خاور (رفت به انزلی با ماشین خاور)

ائو, ائو، ائو ائو

اگه گیدی رشتی‌یم (اگر میگن رشتی‌یم)

خیلی هم مشتی‌یم

تاکسی برگشتی‌یم

ائو, ائو، ائو ائو

هلهله کُن (هلهله و شادی کن)

هوی هوی

ولوله کن

هوی هوی

زلزله کن

هوی هوی

مرا ولاکُن (منو ول کن)

هوی هوی

توضیحاتی در خصوص متن شعر آهنگ

بسیاری از جملات به کار برده شده در شعر بالا تنها با هدف هم قافیه شدن شعر است و خیلی نباید به معانی آن توجه کرد. مانند برخی ترانه های محلی و یا فارسی و بازی های کلام محور، بسیاری از عبارات مفهوم خاصی نداشته و فقط هدف آن ها در آمدن قافیه است (مانند اتل متل توتوله، گاو حسن چه جوره؟!!! شیرش رو بردن هندستون). در واقع هدف سرگرم کردن مردم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->